Polska gra strategiczna kusi fanów XCOM-a; Showgunners zadebiutuje w maju

Polskie studio Artificer, złożone w dużej części ze współtwórców takich gier jak Hard West i Phantom Doctrine, pracuje nad ciekawą produkcją.

Futurystyczna strategia turowa Showgunners trafi w ręce graczy 2 maja. Z uwagi na kreatywne podejście do rozgrywki, postanowiliśmy przybliżyć tytuł większemu gronu graczy. Być może skusi ona niektórych fanów XCOM-a.

W dystopijnej przyszłości świat znajduje się w żelaznym uścisku wielkich korporacji. Jedną z podstawowych form rozrywki w tej przykrej rzeczywistości jest brutalne reality show, w którym to odważni śmiałkowie konkurują między sobą z nadzieją zdobycia fortuny oraz rozgłosu. Uczestnicy mierzą się z naszpikowanymi śmiercionośnymi pułapkami arenami, zaś na ich życie czyhają gromady uzbrojonych po zęby najemników. Główna bohaterka gry, Scarlett Martillo, pod pretekstem uczestnictwa w krwawych igrzyskach szukać będzie okazji do osobistej vendetty.

Choć motyw śmiercionośnych igrzysk ku uciesze tłumów nie jest w kulturze popularnej niczym nowym (na myśl przychodzi chociażby popularna seria powieści Igrzyska Śmierci, czy kultowy już film Ucieczka z Nowego Jorku Johna Carpentera), tak w zaprezentowanych przez studio materiałach promocyjnych zdaje się on dobrze komponować z brudną, cyberpunkową estetyką skąpanego w mroku miasta.

Pozostaje mieć nadzieję, że autorzy w sprytny sposób wykorzystają narracyjny potencjał wybranego przez siebie konceptu fabularnego.

W kontekście samej rozgrywki bardzo wyraźnie daje o sobie znać doświadczenie twórców, wyniesione jeszcze z czasów CreativeForge Games. Showgunners jest bowiem klasyczną turową grą strategiczną z widokiem izometrycznym.

Na podstawie dema gry oraz przedpremierowych materiałów promocyjnych domniemywać możemy na temat obecnych w grze elementów gameplayu:
* w grze studia Artificer pojawi się możliwość ukrywania się za osłonami oraz innymi elementami terenu, co jest pewnym standardem w gatunku;
* szansa na trafienie adwersarza reprezentowana będzie poprzez procentowy wskaźnik, na który wpływ mieć będą m.in. odległość od celu, potencjalne przeszkody po drodze, czy wreszcie wykorzystywana przez bohatera broń oraz umiejętność specjalna;
* poza główną bohaterką w skład kontrolowanego przez gracza zespołu wejdą również inne postacie. Te różnić mają się od siebie dostępnym wachlarzem umiejętności czy preferowanym stylem walki;
* wśród pomniejszych elementów na uwagę zasługują pułapki, którymi usiane są areny, obecność broni miotanej oraz wybuchowej, czy wreszcie sam design map – pełen przeszkód, pomieszczeń oraz zagrożeń środowiskowych.

Źródło:
Adam Celarek - GRY-OnLine


Klemens
2023-04-03 16:42:49